Pendampingan Baca Ayat Suci Al-Qur’an Metode Tartil Pada Anak TPA Desa Lanne
Abstract
As Muslims, it is necessary to practice the Al-Quran as a guide to life. The ability to read the Koran is not only for this world, but also for the future. This activity aims to teach children how to read the Al-Qur'an and provide basic provisions for children to be able to read the Al-Qur'an well and correctly in accordance with the rules of recitation science and also instill Islamic values in children. -children, and are able to understand the basics of Islamic dinul. The method used in this service is a descriptive analysis method, with the location of the service determined deliberately, namely the village of Lanne, Tondong Tallasa District, Pangkep Regency. After carrying out this activity, the children have begun to be able to read and recognize the letters in the Al-Qur'an well and correctly and are more fluent in reading the Al-Qur'an. Apart from being able to improve children's ability to read and properly recognize the letters in the Al-Qur'an, other findings are also visible, namely helping parents or Koran teachers who are overwhelmed in teaching their children to read the Al-Qur'an. Tutoring to learn to read the Al-Qur'an can help solve problems experienced by children while learning to read the Al-Qur'an.
Article Metrics
Abstract view : 694 timesPDF Download : 252 times
Penulis yang melakukan penerbitan pada Jurnal Panrita: Jurnal Pendidikan, Riset dan Teknologi, menyetujui ketentuan berikut:
- Penulis memegang hak cipta dan memberikan jurnal hak penerbitan pertama dari karya yang dilisensikan secara simultan di bawah Lisensi Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 yang memungkinkan orang lain untuk berbagi karya dengan pengakuan atas kepengarangan karya dan publikasi awal dalam jurnal ini.
- Penulis dapat membuat pengaturan kontraktual tambahan yang terpisah untuk distribusi non-eksklusif atas versi karya yang diterbitkan jurnal tersebut (misalnya, mempostingnya ke repositori institusional atau menerbitkannya dalam sebuah buku) dengan pengakuan publikasi awalnya di jurnal ini.
- Penulis diizinkan dan didorong untuk mengunggah karyanya secara daring (misalnya, di repositori institusi atau di situs web mereka) sebelum dan selama proses penyerahan, karena hal ini dapat mengarah pada pertukaran yang produktif, serta kutipan yang lebih awal dan lebih banyak dari karya yang diterbitkan (Lihat Dampak Akses Terbuka ).
Baca selengkapnya tentang Lisensi Creative Commons Atribusi-BerbagiSerupa 4.0 di sini: https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/ .