Mengenal dan Mendidik Anak Berkebutuhan Khusus di Sekolah Penyelenggara Pendidikan Integrasi
Abstract
Children with special needs are children of the nation who also have the same right to get a proper education. Education is the right of all nations, the same rights are also accepted by all Indonesian citizens, both young and old, physically healthy and in need also have the same right to take education according to their needs and expertise. This is clearly stated in Article 31 of the 1945 Constitution. The purpose of Community Service (PKM) activities is carried out as a tridharma action for higher education to provide knowledge about increasing the ability to recognize children with special needs and to help teachers capture children's interests to maximize children's potential. The method used in this PKM activity is an online seminar using the zoom application. The results of this PKM activity are the teachers compare the differences and categorize between inclusive and integrated education services in schools, the types of children with special needs on a basic basis and the application of differentiated learning in the classroom.
Article Metrics
Abstract view : 1140 timesPDF Download : 1546 times
Penulis yang melakukan penerbitan pada Jurnal Panrita: Jurnal Pendidikan, Riset dan Teknologi, menyetujui ketentuan berikut:
- Penulis memegang hak cipta dan memberikan jurnal hak penerbitan pertama dari karya yang dilisensikan secara simultan di bawah Lisensi Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 yang memungkinkan orang lain untuk berbagi karya dengan pengakuan atas kepengarangan karya dan publikasi awal dalam jurnal ini.
- Penulis dapat membuat pengaturan kontraktual tambahan yang terpisah untuk distribusi non-eksklusif atas versi karya yang diterbitkan jurnal tersebut (misalnya, mempostingnya ke repositori institusional atau menerbitkannya dalam sebuah buku) dengan pengakuan publikasi awalnya di jurnal ini.
- Penulis diizinkan dan didorong untuk mengunggah karyanya secara daring (misalnya, di repositori institusi atau di situs web mereka) sebelum dan selama proses penyerahan, karena hal ini dapat mengarah pada pertukaran yang produktif, serta kutipan yang lebih awal dan lebih banyak dari karya yang diterbitkan (Lihat Dampak Akses Terbuka ).
Baca selengkapnya tentang Lisensi Creative Commons Atribusi-BerbagiSerupa 4.0 di sini: https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/ .